Skip to content

Snelle en persoonlijke hulp bij arbeidsongeschiktheid

Wanneer een verzekerde arbeidsongeschikt raakt, wilt u als verzekeraar snel duidelijkheid: is er recht op uitkering en hoe beperken we samen de schade? Wij ondersteunen u hierbij met deskundig en persoonlijk advies.

Persoonlijk contact vanaf het begin

Na een melding van arbeidsongeschiktheid nemen wij snel contact op met de verzekerde. We plannen een persoonlijk gesprek, vaak bij de ondernemer op locatie. Dit gesprek is soms eenmalig, maar kan ook het begin zijn van een langer begeleidingstraject.

Duidelijke analyse en gericht advies

Onze ervaren arbeidsdeskundigen brengen de werkzaamheden en het arbeidsvermogen van de verzekerde in kaart. Op basis daarvan adviseren wij over passende maatregelen, zoals aanpassingen op de werkplek, coaching of inzet van een behandelaar. Als het nodig is, schakelen we een specialist uit ons brede netwerk in.

Begeleiding gedurende het hele traject

Wij volgen de ontwikkeling van de arbeidsongeschiktheid nauwgezet. Regelmatig zijn bedrijfsbezoeken of werkplekonderzoeken onderdeel van onze aanpak. Denk aan begeleiding bij psychische klachten of re-integratie na kanker. Ons doel: herstel en werkhervatting waar mogelijk, met zo min mogelijk schade.

Wij denken als ondernemers

Onze experts hebben veel ervaring met zelfstandigen en mkb’ers. Omdat we zelf ook ondernemers zijn, begrijpen we wat arbeidsongeschiktheid betekent. We kijken daarom vooral naar wat wél mogelijk is.

Onze voordelen op een rij

  • Snelle en persoonlijke aanpak
  • Advies en begeleiding door ervaren specialisten
  • Toegang tot een betrouwbaar netwerk van dienstverleners
  • Focus op herstel én schadebeperking

Samen zorgen we voor een doelgerichte aanpak bij arbeidsongeschiktheid vanaf de eerste melding tot aan de re-integratie.